Vasúti hídmérlegek
Vasúti hídmérleg jármű össztömeg meghatározására
A legújabb trendeknek megfelelően Társaságunk is kifejlesztette saját „akna nélküli” vasúti járműmérlegét. A konstrukció ötvözi az eddigi 20 év tapasztalatát, a mérleg kezelhetősége, szervíze szempontjából. A mérlegakna mindössze -500mm mély, alapozási, betonozási munkát nem igényel, tömörített kavics ágyazatra épül, így a kivitelezési, vágányzári időtartam akár 1-2 hétre csökkenhet. Az aknanélküli mérleg előnye, hogy a csapadékvíz a mérleg melletti ágyazatba jut (ahogy addig a mérleg telepítése előtt is) így a meglévő szivárgó biztosítja a vízelvezetést, nincs szükség szivattyúra, víztelenítő rendszerre.
A hidak hossza a mérlegelendő járműpark függvényében kerül kiválasztásra. Jellemző a 7+7+7m-es kivitel, ezen „minden” hazai forgalomban futó 2 és 4 tengelyes jármű mérlegelhető. Az egyedileg megválasztott, 3-hidas konstrukciókkal a felhasználó legrövidebb és leghosszabb járműve is folyamatosan mérhető a kocsik szétaggatása nélkül, így rengeteg technológiai idő takarítható meg.
Egyedi méretű, speciálisan a járműparkhoz illesztett hídhosszúság is kivitelezhető, készítettünk már robbanásveszélyes környezetbe, gabona siló alá, csarnok belsejébe telepített mérleget is.
Kérjen egyeztetést kollégáinktól a kapcsolat fülön, hogy az Önnek legmegfelelőbb kivitel legyen kiválasztva.
Vasúti kerékterhelés mérés
Rendkívül fontos járműmechanikai mérés a pontos (szimmetrikus) kerékterhelés diagnosztikája. Vasúti vontató és vontatott járművek kerékterhelés (csapnyomás) mérését szigorú szabványok felügyelik.
Társaságunk több int 10-éve, szoros együttműködésben a MÁV-val, gyártja-fejleszti a kerékterhelés mérő berendezések körét. Mostanra a fontosabb járműjavító bázisok mindegyikén megtalálhatók a 2-4-vagy 6-tengelyes járművek és a motorvonatok mérlegelésére is alkalmas mérlegek. Legutóbbi projektünkben (2021-ben) a KISS motorvonatok 24 tengelyének mérlegelésére is alkalmas berendezés készült Szolnokon.
A mérésekről készült jegyzőkönyv tartalmazza a kerekenként, oldalanként, forgóvázankénti eltérések mértékét, minősítéseket.
A mérlegeket NAH akkreditált státuszban kalibrálva adjuk át ügyfeleink részére.
Egyedülálló, hogy a konstrukció akár MKEH hitelesíthető is, így a mérőeszközzel végzett mérés „joghatással járó mérés” alapja is lehet, az így végzett mérések elszámolás alapját is képezhetik.
Rugókarakterisztika mérő
Vasúti járművek forgóvázának, ütközőinek legfontosabb eleme a rezgéseket, mozgásokat csillapító rugó. A rugók állapota alapvetően határozza meg a jármű viselkedését alacsony és nagy sebességű járműveknél is. Szabvány írja elő, hogy a kocsikba milyen állapotú rugók építhetők be, az „azonos karakterisztikájú” rugók összeválogatása adja a jármű stabil biztonságos komfortját.
Teherkocsik laprugói és a személykocsik tekercsrugói is időszakosan átesnek ilyen vizsgálatokon, a hibás, túl gyenge, vagy túl feszes elemek selejtezésre kerülnek.
A Társaságunk által fejlesztett diagnosztikai berendezés egyaránt alkalmas laprugók, tekercsrugók és vonó/ütköző készülékek vizsgálatára.
A vonó és ütköző készülékeknél nem csak a rugóállandó kerül meghatározásra (egységnyi erőre eső elmozdulás mértéke), hanem a készülék energia elnyelő képessége. A mérést egy 150tonna mérőképességű etalon cellával és hidraulikus munkahengerrel végezzük, természetesen NAH akkreditált laborunkkal kalibrálva.
Speciális vasúti célgépek tervezésével, kivitelezésével is készséggel állunk rendelkezésükre, keresse kollégáinkat.
Vasúti hídmérleg töltő/lefejtő funkciókra
Speciális és egyedi igény a gyártott, ömlesztett vagy cseppfolyós termékek mérlegen való töltése/lefejtése. A pontos, azonnali méréssel elkerülhető, hogy a töltés után a kocsik súlyát kompenzálni kelljen, rengeteg technológiai idő és pénz takarítható meg.
Töltő/lefejtő mérlegekre vonatkozó OTSZ és OVSZ előírás, hogy a mérleg alatti aknának legalább a töltött kocsiknak megfelelő méretű „kármentő funkcióval” kell rendelkeznie. A töltött anyag havária esetén sem kerülhet a környezetbe, az aknából biztonságos helyre szivattyúzható, ártalmatlanítható.
Társaságunk a B-4000 típusú vasúti vágányhídmérleget alapul véve fejlesztette és engedélyeztette a MIW 100 T típusú elektronikus aknás vasúti vágányhídmérleget.
A mérleghíd acél szerkezetű ahol a hidak alá 4-4 db elektronikus mérőcella kerül beépítésre. A mérőcellák egyenként 40 tonna terhelhetőségüek, ezzel a mérleg a statikus terhelésekkel szemben többszörösen túlméretezett.
Az alapkivitelnél szerelt digitális kijelzőn a kezelőszemélyzet közvetlenül leolvashatja a mérlegelés eredményét.
Az alkalmazott mérőelektronikákhoz minden esetben közvetlenül csatlakoztatható az adatfeldolgozó PC. A számítógépen az Önök igénye szerinti kialakításban készítjük el a vállalat belső adminisztrációjához, kódrendszeréhez legjobban illeszkedő mérlegelő, adatfeldolgozó szoftvert.
A mérlegelektronika rendelkezik határérték kimenetekkel, így a töltőmérlegekre jellemző durva/finom töltési határérték előre beállítható, megoldható a szelepek, tolózárak vezérlése.
Speciális kiviteleknél a mérleg RB-s környezetbe is telepíthető.
Az alkalmazott mérőelektronikákhoz minden esetben közvetlenül csatlakoztatható az adatfeldolgozó PC. A számítógépen az Önök igénye szerinti kialakításban készítjük el a vállalat belső adminisztrációjához, kódrendszeréhez legjobban illeszkedő mérlegelő, adatfeldolgozó szoftvert.
A mérlegelektronika rendelkezik határérték kimenetekkel, így a töltőmérlegekre jellemző durva/finom töltési határérték előre beállítható, megoldható a szelepek, tolózárak vezérlése.
Speciális kiviteleknél a mérleg RB-s környezetbe is telepíthető.
A mérlegelt vasúti kocsikról mérlegjegy nyomtatható, a gyűjtött göngyölített adatokról anyagstatisztikák, kimutatások készíthetők.
A hídszerkezet, a mérőcellák és az erőhatárolók is mind robusztus, masszív kivitelűek, amelyek a Vasúti Hídszabályzat figyelembevételével méretezettek, kialakítottak.
A közvetlen alátámasztásos konstrukció a folyamatos és intenzív igénybevételt is teljesíti, emellett csökkentett karbantartási költséget jelent a hagyományos mechanikus ill. hibrid mérlegekkel szemben.
A hídmérleg kialakításánál figyelembe vettünk minden szempontot, a könnyebb kezelhetőség, üzembiztos kialakítás, modern konstrukció, hatósági előírások és nem utolsó sorban a költségkímélést is szem előtt tartva.
A mérleghíd rendelkezik a MKEH, valamint a Nemzeti Közlekedési Hatóság engedélyeivel.
A mérlegalap elkészítéséhez pontos adaptált tervet, építészeti művezetést biztosítunk, igény szerint vállaljuk azonban a vágányhídmérleg telepítésével kapcsolatos összes gyártási, építési, kivitelezési, engedélyeztetési munkálat elvégzését is.
Kapcsolat
Keresse bizalommal szakmai csapatunkat! Hozzáértő, sok éves tapasztalattal rendelkező kollégáink megválaszolják minden, a mérlegtechnikával kapcsolatban felmerülő kérdését!